keskiviikko 23. kesäkuuta 2010

Make-Up Artist --- Roxx Decker


Roxx Decker ylpeänä ilmoittaa päässeensä edellisessä merkinnässään mainitsemaansa Head Houseen meikkaaja-maskeeraaja-linjalle! Koulu alkaa 16.8.2010 ja koulun jälkeen päästään sitten harjoittamaan oppejamme tulevan Vares-elokuvan kuvauksissa vuonna 2011.

Elikkä jeejee siis! Ens syksyyn alkaa koulu, josta ihan oikeasti valmistuu ammattiin! Se taas tarkoittaa sitä että voin vihdoin ja viimein sanoa olevani jotakin. Se että voin sanoa "Hei olen Mira, olen ylioppilas!" on aika säälittävää mutta ensi joulun jälkeen voinkin sitten sanoa "Hei olen Roxx Decker, olen maskeeraaja!"
Nyt voisinkin sitten kertoa vähän eilisestä haastattelutilanteesta. Ensinäkin se haastattelija oli ihan loistoäijä! :D Sellanen huumorintajuinen ja rento tyyppi, joka heti suunsa avattuaan imas kaiken mun jännityksen mennessään. Tosi kiva haastattelu ku ei tarvinnu pelätä mitä sanoo tai miten sanoo, koska se tuntu ymmärtävän kaiken mitä mä sanoin! :D
No haastattelu alko sillä et esiteltii ittemme ja käteltii ja istuttii sinne käytävään ja mä täyttelin vähän papereit ja sit se tuli siihe kyselee mult kaikkee. Se alotti sillai et "Moi Mira! Kuule mä kutsuin sut haastatteluu ihan vaa sen takia et mä halusin nähä millanen ihminen sä oot koska sul on niin mielenkiintonen tausta! Joten kerros mulle *lunttaus paperista*.. Mikä on Heon elokuva- ja tv-ilmaisun linja?" Ja sit jo täs vaihees olin sillee jee oon mielenkiintonen! Ja sit sepostin lyhyesti että mitäs hemmettiä mä nyt sit duunailin Helsingis viime vuoden. Sit me jotaa siinä jutusteltii ja naureskeltii ja se kysy mult et "miks sä Mira haluut maskeeraajaks?" ja olin että hööö.. ja vastasin sit siihe et koska haluun oppii mahdollisimman laajasti alasta ja koska haluun ohjaajaks tulevaisuudes ni mun mielest on tärkeet et se ohjaaja tajuaa mahdollisimman paljon siit elokuvan teost eikä oo ihan idiootti ja tiedä vaan ohjaamisest jotaa. Sit se haastattelija riemastu täst mun vastauksest ihan sikana ja sano et mä oon niiiin oikees paikas ku vaa voin olla! :D Oli aika hehkeetä.
Sit en muista mitä me jutskattii sen jälkee. Se kyseli jotaa ja selitti siitä meidän koulusta jotain ja kerto et koulun jälkee ne passittaa meidät Turkuu Vareksen kuvauksii ja sit saadaa ne maskeeraustarvikkeet sit itellemme koulun päätteeks.
Sit vika kysymys oli et miks se ottais nimenomaa mut sinne kouluun. Vähän aikaa siin mietin ja menin jo pääni sisällä paniikkii et ei vittu nyt tää oli täs koska mul ei oo mitää nerokasta vastausta.. Sitten vastasin vaan yksinkertaisesti että "koska mä oon paras, siks sun pitäs ottaa mut kouluun." Sit se alko nauraa se haastattelija ja sano et "No sit ei kai voi muuta ku ottaa sut tänne kouluu!" Sit se nous seisomaa ja mä nousin seisomaa ja käteltii ja se toivotti mut tervetulleeks. :DD Sit se anto mulle viel lippuja ja lappuja ja kirjallisen todistuksen siit et oon koulun oppilas ja näin.

Eli hei kannattaa kokeilla kaikkee ja tarttuu tilaisuuksii! :'D Mä täs viikko sitte satuin lukee PK:sta ilmotuksen ja lähetin saman tien haun ja heti sain kutsun haastatteluu ja nyt oonki sit jo menos kouluu! Ei, en mä oikeesti tätä kaikkea vielä tajua koska tää tapahtu niin pirun äkkiä. Mutta hienoa yhtä kaikki!

Haluun syksyn.

1 kommentti:

  1. Itse olen myös käynyt kyseisen kurssin, koulutukseksi sitä ei voi sanoa kestonsa puolesta,(4kk), eikä sitä työkkärissäkään hyväksytä koulutukseksi.
    Tuo haastattelija sanoi jokaiselle haastateltavalle samat asiat ja otti kaikki koulutukseen(kyllä raha kelpaa), jotka hakivatkin. Elävänä esimerkkinä tästä on, että luokallani oli täysi retardinainen, joka teki esim. yhdelle meistä täysin mustat varjostukset ja opettajakin oli täysin helisemässä.. Ei tarvitse olla erikoinen päästessään tälle kurssille.
    Lisäksi siveltimet olivat huonolaatuisia, itselläni hajosi n. puolet tuon 4 kuukauden aikana.. Ja Vares-kuvauksiin emme koskaan päässeet, vaikka luvattiin ja vaikka sitä kuinka mainostettiin..
    Olihan tuolla kurssilla ihan mukavaa, mutta ei se kyllä antanut rahallehyvää vastinetta, ottaen huomioon, että melkein samalla summalla saisi pääkaupunkiseudulla pitkäkestoisen ja oikeasti tasokkaan koulutuksen, josta olisi ehkä saumaakin työllistyä.
    Omasta ryhmästäni KUKAAN ei työllistynyt kurssin kautta..

    VastaaPoista