lauantai 6. lokakuuta 2012

Paha ihminen

Tänään tulin siihen tulokseen että olen sitä, mitä monet nykypäivän ihmiset kutsuvat pahaksi ihmiseksi. Voinko sanoa mielipidettäni ilman että minut tuomitaan? Kukaan ei sitä ehkä sano ääneen, mutta kaikki ajattelevat sitä. Olen paha ihminen, myönnän sen. En kaipaa pelastusta sielulleni, mutten ole täällä myöskään pelastamassa maailmaa. Tuomitkoon kuka haluaa, minä ainakin.

1. Kuulun kirkkoon.
Nykypäivänähän kaikki kirkkoon kuuluvat ovat automaattisesti niitä, jotka hyökkäävät kadulla kimppuun Raamatuiden kera ja yrittävät saada ihmiset uskomaan johonkin suurempaan. Pelastamaan sielunsa. Jos minä ilmoitan kuuluvani kirkkoon, lyön samalla arkkuuni ensimmäisen naulan. Siltä se ainakin tuntuu. Mutta minä kuulun kirkkoon koska haluan mennä siellä naimisiin jos koskaan menen naimisiin. Haluan että pentuni saavat kristinuskon kasvatuksen koska, kuten kaikki tietävät, ne opettaa skideille aika perkeleen hyviä asioita siellä.

2. Olen hetero.
No tämä on lieventynyt nykyään, onneksi, mutta nostan tämän vielä esiin. Kirkkoon kuuluva hetero? Taidan olla automaattisesti perussuomalainen ja rakastan Timo Soinia? En vitussa. En ehkä kulje kaduilla julistamassa samoja oikeuksia heteroille ja homoille, koska se ei ole minun juttuni. Joku sanoi että kaikkien pitäisi saada elää omana itsenään. Onko sitten väärin etten puhu kenenkään muun puolesta, kuin itseni? Ole homo jos homotuttaa, ole hetero jos olet. Mitä pirun väliä sillä on? Olen kyllästynyt kuulemaan kuinka meistä heteroista on nykypäivänä tullut se paha osapuoli tässä maailmassa.

3. Syön lihaa.
En ole vegaani, vege.. Tai mitään. Syön lihaa enkä voisi kuvitella elämää ilman lihaa. Sekin on väärin, koska ne elukat todennäkösesti elävät hyvin vähän aikaa ja senkin ajan kärsivät pienissä kopeissaan. No minkäs teet, ei mulla ole rahaa ostaa mitään vapaana elämänsä kirmaillutta hirveä. Vaikka ostaisin, jos voisin. Kana vaan on halvempaa.

4. Minulla on aito nahkatakki.
Pukeudun raatoon. Olen pukeutunut siihen jo monta vuotta. Sehän on fakta. Rakastan raatoani eniten vaatteistani ja huolestuin kun se kastui läpimäräksi ja kuivui korpuksi. Uhraan viistoista egeä sille että saan sen pidettyä kunnossa. Miten nahkatakki eroaa turkiksesta? En tiedä mistä rotsini on tehty, mutta tuskin mistään mikä sai juoksennella vapaana metsässä, kuoli vanhuuteen keskelle kukkaniittyä ja josta sitten marjanpoimija löysi sen ja päätti ottaa kaiken hyödyn irti.

5. En anna rahaa minkäänsortin keräyksille.
En anna, koska uskon että rahat eivät kuitenkaan mene niille, jotka niitä eniten tarvitsee vaan välikäsi rokottaa kuitenkin. Miksi nälänhädästä kärsivien maiden pomot on liiankin ravittuja ja rikkaita? Mieluummin paistaisin leipää ja lähettäisin sitä nälänhätämaihin. Eihän ne rahalla mitään tee, ruokaahan ne siellä tarvitsee. Mieluummin annan katusoittajalle, joka kyltissään ilmoittaa tarvitsevansa rahaa kaljaan, pari euroa kun lähetän siitä 20 senttiä oikeaan osoitteeseen ja eurokaheksyt jollekin rahanahneelle paskiaiselle.

Olen siis paha ihminen, koska kuulun kirkkoon, olen hetero, syön lihaa, pukeudun raatoon enkä anna rahaa keräyksiin. Olen paha ihminen, vaikka välitän läheisistäni ja olisin valmis tekemään mitä vain tärkeimpieni takia. Paha ihminen ajattelee että kaikki saavat olla mitä ikinä haluavat.
Noh, olkoon sitten niin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti