lauantai 13. huhtikuuta 2013

Piknikillä keskellä talvea



Tänään oli muikea aamu! Heräsin puoli neljältä, heitin kledjut niskaan ja lähdettiin kaverin kanssa vähän kuvailemaan auringonnousua. Otettiin piknik-tamineet mukaan, koska ajateltiin että onhan se kevät nyt jo niin pitkällä että piknik on ihan mahdollinen. No olihan se.
No googlemapsin avustuksella kavuttiin Tähtitorninmäelle ja siellä sitten seisottiin lumihangessa vihreissä converseissa. Lunta sukassa ja silleen. Aurinko ei noussut ollenkaan, koska oli niin pilvistä ja tosiaan istuttiin lumihangen keskellä seeprakuvioisella piknik-viltillä, juotiin kahvia ja syötiin creme-muffinseja. Oli aika muikea aamu vaikkei auringonnousua nyt sitten nähtykään.
Yritys oli kuitenkin hyvä.

-------------------

10 vuotta sitten...
- Lopettelin ala-astetta ja odotin kesälomaa vaikka se tiesikin uuden alkua ja vanhan loppua.
- Arvatenkin aloitin yläasteen ja se oli aluksi aika siistiä.
- Olin aika täydellisesti juuri friikahtanut Sormusten Herran myötä ja odotin Kuninkaan Paluuta kuin kuuta nousevaa.. Ja menin katsomaan sen yön ensi-illassa ja se oli jännää.
- Saatoin viettää kesäni mökillä kalastaen, mutta en nyt ole satavarma vuodesta.


5 vuotta sitten...
- Olin lukion kakkosella ja laskin poissaoloja sitä silmällä pitäen, pääsenkö kurssista läpi jos olen poissa vielä yhden tunnin.
- Sain ajokortin ja sen myötä ikävät oppitunnit muuttuivat Arnolds-istuskeluksi.
- Olin tukehtua kahviini kun kuulin että Sebastian Bach esiintyy Sauna Open Airissa ja vielä juuri ennen Scorpionsia.
- Olin isosena kolmatta kertaa ja tajusin ettei minusta ole nuorisotyönohjaajaksi.

3 vuotta sitten... 
- Alkuvuodesta olin yhä HEO:ssa opiskelemassa elokuva ja tv-linjaa.
- Loppuvuodesta kävin meikkaaja/maskeeraaja-koulun HeadHousessa.
- Olin menossa Tamkin pääsykokeisiin, mutta sain ruokamyrkytyksen enkä päässytkään kokeisiin.
- Työskentelin puoli vuotta Telefantissa lehtimyyjänä ja olin niin kova sälli että pomo tarjosi tonnin peruspalkkaa jos jatkan hommia. Kieltäydyin.
- Rakastuin Rockyyn.
- Michael Monroe-bändin eka keikka melkein tasan kolme vuotta sitten.

1 vuosi sitten...
- Päätin tehdä pitkäaikaisesta unelmasta totta ja hankkiuduin EF:n kielikurssille Los Angelesiin. Näihin aikoihin taisi hiljalleen lentoliput olla kätösissä. Elokuussa olin Enkelten Kaupungissa.
- Olin kolmatta kertaa Mötley Crüen keikalla, mutta näin bändin vasta ensimmäisen kerran.
- Aivopeseydyin sankopäiden kuninkaaseen, Hardcore Superstariin.
- Makasin heinäkuun sairaalassa, koska umpisuoleni puhkesi ja lääkärit oli perseestä.
- Päätin kavereiden kanssa tehdä fantasialyhytelokuvan.


Kuluneena vuonna...
- Otin kolmannen tatuointini oikean käden ranteeseeni.
- Koin henkisen romahduksen The Hobbit-leffan myötä, koska se oli vain liian hyvä.
- Myönsin että minulla on nenäfetissi. Äitini todisti sen olleen minulla jo pienestä saakka, sillä Pinokkio oli lempisatuni nappulana.
- Olen käynyt elokuvaajan opintoja ja työstänyt fantasialyhytelokuvavauvaamme, Keijoa.
- Olen tehnyt suuren päätöksen koskien elämääni enkä millään malttaisi odottaa sen toteutumista.
- Sain Canon 550D:n ja olen rakastunut.

Eilen minä....
- Katsoin pitkästä aikaa Pirates of the Caribbean ykkösen.
- Istuin kavereiden kanssa koululla ilman että meillä oli enää mitään tekemistä siellä.
- Kävin subwayssä, koska ansaitsimme kaverini kanssa subwayt.
- Tajusin että Makkoset ovat kiertäneet Tampereen jokseenkin kaukaa viimeisen kahden vuoden aikana kun olen täällä asunut ja nyt ne päätti mennä ensimmäistä kertaa Kouvolaan, josta muutin pois ja jonne kukaan ei mene keikalle.


Tänään minä...
- Nousin 3.30 lähteäkseni kuvaamaan auringonnousua, joka ei sitten noussutkaan.
- Söin creme-muffinseja ja join kahvia istuen lumihankeen levitetyllä piknik-viltillä.
- Otin truu artsui kuvii taas vaihteen vuoksi.
- Nukuin kahden ja puolen tunnin päiväunet.
- Katsoin Pirates of the Caribbean kakkosen.
- Vastasin tähän kyselyyn, koska tuli tylsää.

Huomenna minä...
- Syön brunssia kolmen kaverini kanssa samalla kun haukumme luultavasti toisillemme tärkeitä leffoja "huonojen leffojen haukkumisen"-merkeissä.
- Saan häädön, koska me neljä aiheutamme äärimmäistä meteliä kämpässäni vaikka teemmekin sen aikavälillä 11-14.00.
- Saatan tehdä myös jotain muuta jännää, koska jänniä asioita tapahtuu kun on tämmönen jännä nelikko samassa paikassa.



Ylihuomenna minä...
- Ylihuomenna on maanantai.. Ja minä menen ehkä Tohloppiin etsimään rekviä yhtä mainospätkää varten.
- Osallistun neljältä kyseisen mainospätkän palaveriin.
- Jos emme mene Tohloppiin maanantaina, luultavasti lahnaan koko päivän ja raahaudun koululle neljäksi.
- Pakenen kaikkia Kissanmaan mummoja, koska kämpästäni on kantautunut edellisenä päivänä äärimmäistä meteliä.

Vuoden päästä minä...
- Opiskelen leikkauksen saloja jossakin pimeässä kopissa TTVO:n syvyyksissä. Opiskelen myös englantia.
- Olen toivon mukaan kuvaajana jossain jännässä projektissa.
- Juoksen edelleen keikkojen perässä ympäri Suomea.
- Lähden käymään ulkomailla jossain vaiheessa vuotta.
- Haluan saada varmistuksen siitä että valmistun vuonna 2015.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti